share

Valtra siktar på att erbjuda den bästa traktorupplevelsen

Ny strategi och nytt utseende

28 augusti 2020

Valtra har satt en ny vision att erbjuda sina kunder den bästa traktorupplevelsen. Den nya visionen omfattar den totala användarupplevelsen snarare än att fokusera bara på traktorn. Dagens lantbrukare har ett växande behov av att öka spårbarheten för sina produkter och de resurser som används med dem. Entreprenörer som använder flera maskiner inom jordbruk och skogsbruk, på flygplatser och för kommunala uppgifter vill också optimera användningen av sina traktorer. Valtra möter dessa olika behov genom att införa nya typer av tjänster

”Det hela börjar med viljan att känna till våra kunders behov och arbeta tillsammans med våra partners för att tillgodose dessa olika behov. Tack vara vår Unlimited Studio är vi redan marknadsledande inom kundanpassade traktorer. En fjärdedel av alla nya Valtra-traktorer anpassas i studion. Vi vill utvidga detta skräddarsydda tillvägagångssätt till exempelvis våra digitala tjänster, precisionsodlingsfunktioner och finansiering. Speciellt digitaliseringen erbjuder många nya sätt att överraska och glädja kunden. Enligt vår erfarenhet är fler och fler kunder intresserade av avancerade tjänster som en del av den pågående jordbruksrevolutionen. Framgången för SmartTouch är ett bra exempel på hur vi har lyssnat på våra kunder och skapat en lättanvänd kundupplevelse som en del av övergången till precisionsodling. Fokus ligger verkligen på kunden och deras behov – allt annat stöder detta”, säger Tommi Malinen, Director, Key Accounts and Strategy.

Framgången för SmartTouch är ett bra exempel på hur vi har lyssnat på våra kunder och skapat en lättanvänd kundupplevelse

Den bästa kundupplevelsen skapas tillsammans med AGCO, leverantörer, säljnätverket och andra partners på fabriken, inom FoU, underhållstjänster, reservdelar och bland återförsäljare.

Tillsammans med lanseringen av 5:e generationens G-serie avslöjas ett nytt utseende för varumärket Valtra. Även om många element kommer att förbli desamma, till exempel logotypen och slogan Your Working Machine, förändras också många detaljer. Det nya utseendet markerar en fortsättning på Valtras tydliga och strömlinjeformade nordiska varumärkesimage.

Vår nya visuella profil har designats för att vara mer flexibel för användning i olika applikationer, särskilt digitala. Det kommunicerar också starkare Valtra-funktioner: ”kundanpassade, robusta och användarvänliga lösningar för extrema tillämpningar,” säger Pamela Engels, Senior Manager, Communications & Digital Marketing.

Nyheter och Event

Läs mer